historien

New Nordic er et svenskbasert selskap med unik kunnskap om medisinske planter. New Nordic utvikler og markedsfører effektive kosttilskudd basert på urter samt kosmetikk for å til­fredsstille behov innen helse og skjønnhet. Produktene mar­kedsføres under varemerket New Nordic til et økende antall mennesker over hele verden.

New Nordic ble grunnlagt i 1990 av Karl Kristian Bergman Jen­sen. Han hadde en drøm om å etablere et selskap som skulle utvikle urteprodukter som ville gi folk et mer vitalt og lengre liv. I 1992 kom Marinus Blaabjerg inn i selskapet som likeverdig medeier. Det var begynnelsen på et langvarig vennskap og for­retningseventyr.

Hos New Nordic ønsker vi å hjelpe mennesker over hele ver­den med å leve bedre og sunnere liv. Dette gjør vi ved å utvikle innovative og effektive kosttilskudd og kosmetikk. Produktene til New Nordic har vunnet mange priser og utmerkelser fra inter­nasjonale bransjeorganisasjoner. I de siste årene har selskapet oppnådd status som kategorileder i kategorien «Skjønnhet innenfra» – en kategori som vok­ser raskt verden over.

blue berry plus øjenvitamin

fra skandinavia til hele verden

Planteriket har sterke helbredende og vitalgivende egenska­per som er gunstige for helsen og skjønnheten vår. Alle øn­sker å føle seg bra og se unge ut. New Nordics banebrytende tilnærming er å finne planteingredienser som kan nære og aktivere livets prosesser samt holde oss vitale og vakre mens vi blir eldre. Ideen begynte i Skandinavia, men spredte seg raskt til hele verden. Mennesker fra hele Europa, Nord Ameri­ka og Asia trekkes til New Nordics syn på vitalitet og selskapet skandinaviske verdier.

I dag selges produktene til New Nordic i mer enn 50 000 apoteker, butikker for skjønnhet og velvære og helsekostbutikker i 42 land fra Kina til USA i vest. New Nordic har åpent datterselskaper i 22 land, og flere er planlagt. Målet er å betjene kunder og forhandlere med produkter av høy kvalitet og støtte etter at salget er gjennomført. New Nordic har blitt et velkjent varemerke. Emballasjen er lett å kjenne igjen, og logoen i form av sølvtreet synes tydelig på alle produktene.

Tiår med lidenskap

New Nordic er forpliktet til kompromissløs produktkvalitet, fra skog og mark til esken i butikken. I 2004 kom François Gérard til New Nordic for å styrke selskapets prosesser innen forsk­ning og innovasjon. François er en ekte ressurs, med stor kunnskap om urter. Han lever og ånder for et sunt liv.

François, Marinus og Karl Kristian reiser ofte verden rundt for å utforske nye urter og finne nye måter å bruke de eksisteren­de på. Under programmet «From Seed to Heart» kontrollerer de alle trinnene innen produksjonen, fra dyrkning på marken til levering av det ferdige produktet til apoteket eller helsekost­butikken. De jobber kun sammen med pålitelige bønder og fagfolk innen planteekstrakter fra hele verden. Tette relasjoner er bygget opp basert på gjensidig tillit.

For å sikre trygge og effektive produkter analyserer New Nor­dic alle ingredienser i kontrollerte laboratorier. Her utføres det utallige tester og det jobbes kun på grunnlag av medisinske bevis. For å gjøre dette opprettholder de tett kontakt med eksperter på planter, medisin og ernæring fra hele verden. Så snart produktene deres er godkjent blir de behandlet og pakket i kontrollerte omgivelser under strenge kvalitetskrav.

Resultatet er et voksende utvalg av kosttilskudd samt kosme­tikk, som viser seg å fremme vitalitet og utsette aldersrelaterte degenerasjonsprosesser. Nesten alle produktene til New Nor­dic produseres i Sverige og Danmark.

å dele skandinaviske verdier

I Skandinavia lever vi nært naturen, og vi er kjente for å leve lange og lykkelige liv. Vi verdsetter naturen høyt, og ser etter renhet og kvalitet i produktene vi bruker. Som mennesker verd­setter vi likhet, frihet og integritet. New Nordic tror på langsik­tige forpliktelser til kundene og forhandlerne våre, til kvaliteten på produktene våre og til forskningen som driver utviklingen av fremtidens nye produkter. NEW NORDIC – ET NAVN MED EN MENING.

Selskapet fikk navnet New Nordic fordi dette reflekterer en dy­namisk og innovativ forretning basert på nordiske tradisjoner som godt håndverk, et liv tett forbundet med naturen samt tra­disjoner som går tilbake til vikingtiden.

Selskapet har alltid hatt et tre som logo, men det var i 1997 at det karakteristiske sølvtreet designet av Göran Rossling ble tatt i bruk. Treet symboliserer Yggdrasil, livets tre i norrøn mytologi.

naturlig magi

Naturens helbredende kraft er et magisk konsept. I Skandina­via lever vi tett på naturen, og dermed har vi stor respekt for elementene. Fra deilige bær, til de ekstraordinære urtene som moder natur kan tilby. New Nordic utvikler en endeløs liste over produkter som dekker behovene innen helse og skjønnhet. Vi spesialiserer oss på kosttilskudd og skjønnhetsprodukter ba­sert på omfattende vitenskapelige beviser. Resultatet er rene produkter som jobber i harmoni med kroppen din. Denne sunne og innovative tilnærmingen er det naturlig magi handler om.

skaperen

François Gerard er skaperen av mange av New Nordic’s be­merkelsesverdige helse- og indre skjønnhetsprodukter. Med mer enn 30 års internasjonal urte – og skjønnhetserfaring, er han en verdsatt ekspert. François bruker like mye tid på å reise til fjerne steder i verden med å undersøke sjeldne botaniker i deres naturlige uberørte miljø som han tilbringer på laboratoriet. Han er en unik person som lever og puster “Natural Magic”.